• Colecciones
  • Navegar
    • Autores
    • Títulos
    • Fechas
    • Materias
    • Tipo de Material
  • español 
    • español
    • English
Logo ITC
  • Inicio
  • Nosotros
  • Información General
  • Colecciones
  • Navegar
    • Autores
    • Títulos
    • Fechas
    • Materias
    • Tipo de Material
  • Investigación
  • Galería
  • Mi cuenta
  • español 
    • español
    • English

Repositorio Institucional

Ver ítem 
  •   Repositorio ITC
  • G. Vicerrectoría de Investigación, Extensión y Transferencia.
  • GF. Productos de investigación
  • Ver ítem
  •   Repositorio ITC
  • G. Vicerrectoría de Investigación, Extensión y Transferencia.
  • GF. Productos de investigación
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Integration of virtual classrooms of learning in the educational processes oriented by teachers of engineering faclties


Martínez Rodríguez, Fernando
Gonzalez Martinez, Juan

Artículo de revista

2018

Bogotá

The Social Sciences

13

1

135

144

1818-5800

MoodleBuscar en Repositorio ITC
Virtual classroom of learningBuscar en Repositorio ITC
Virtual tools of learningBuscar en Repositorio ITC
ICTBuscar en Repositorio ITC
EducationBuscar en Repositorio ITC
DidacticBuscar en Repositorio ITC
Enseñanza a distanciaBuscar en Repositorio ITC
Tecnología educacionalBuscar en Repositorio ITC
Enseñanza superiorBuscar en Repositorio ITC

Once the Information and Communication Technologies (ICT) adhere to various educational spaces, a large number of teachers start a vertiginous race to make use of them, trying to involve the largest amount of virtual tools in their teaching practices as a new educative resource; undoubtedly, this allows the creation of new methodological strategies. Many resources are found on the network and may be used by teachers; particularly, there is one that has been gathering strength because of its great number of activities and elements that can be used as it allows the teacher to have administrative control of it; it is the virtual classroom of leaming. The study describes the results obtamed in the second phase of the doctoral thesis: “referentes pedagogicos para el uso y apropiacion de las Tecnologias de la Informacion y Comunicacion (TIC) al interior de los procesos educativos planeados y desarrollados por los docentes de educacion superior” (Pedagogical references to the use and appropriation of Information and Communication Technologies (ICT) inside of the educational processes planned and developed by higher education teachers). This research sought to evaluate the use that teachers of engineering made of virtual classrooms of leaming resident in the moodle platform in the various educational processes that they guide. The methodological approach to this part of the study was qualitative making use of the inductive method; the direct observation technique was used through the implementation of a checklist considering three main aspects which in the view of the researchers should be displayed in all virtual classrooms of leaming: formal aspects, didactic and pedagogical aspects and technical aspects; all of them indicating quality classrooms. The results show the lack of clarity that teachers of engineering faculties have about the adequacy of quality virtual classrooms of leaming. Finally, the study evidences the urgent need to create a model to serve as a guide for engineering teachers regarding the adequacy of virtual classrooms of leaming with total quality.

https://hdl.handle.net/20.500.14329/550

  • GF. Productos de investigación [32]

Descripción: 135-144.pdf
Título: 135-144.pdf
Tamaño: 1.351Mb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliográficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

Buscar en microsoft academic

untranslated

Código QR
escudo de Colombia
Correo electronico

Correo

atencionalciudadano@itc.edu.co
Dirección

Dirección

Calle 13 # 16-74, Bogotá, Colombia.
Código Postal para la República de Colombia: 111411.
NIT 860523694-6

Horarios de atención

Teléfono

Teléfono

+571 344 3000
certificado icontec
  • Todos los derechos reservados © - ETITC - Escuela Tecnológica Instituto Técnico Central
  • Institución de Educación Superior sujeta a la inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional

Sistema DSPACE - Metabiblioteca | logo